Vanessa Matz vraagt concreet engagement van Digi na hoge aantal klachten bij ombudsdienst

Minister van telecom Vanessa Matz zat vandaag rond de tafel met Digi naar aanleiding van het hoge aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. De minister vroeg een concreet engagement van de operator om ervoor te zorgen dat het aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie sterk daalt en om de rechten van abonnees strikt na te leven.
Digi beloofde tijdens het gesprek met de minister om oplossingen te vinden voor de problemen waarmee gebruikers worden geconfronteerd en de rechten van de abonnees correct toe te passen. Minister Matz zal dat opvolgen samen met de ombudsdienst en het BIPT, de regelgevende instantie die verantwoordelijk is voor de toepassing van de wetgeving.
Vanessa Matz : “Het is een goede zaak dat er extra concurrentie is op de telecommarkt, maar dat mag nooit ten koste gaan van kwaliteit of respect van de regels. Alle burgers en bedrijven moeten kunnen genieten van telecomdiensten van de beste kwaliteit, ongeacht de operator waarbij ze abonnee zijn. Ik zal erover blijven waken dat diensten van kwaliteit en met respect voor de regels worden geleverd.”
Begin mei bleek dat op enkele maanden tijd een groot aantal klachten over Digi was geregistreerd bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Het aantal klachten werd als buitensporig beschouwd in verhouding tot de huidige omvang van de operator. De vastgestelde problemen gingen van wachttijden bij klantendiensten tot problemen met overdraagbaarheid, facturering en gebruik in het buitenland. Minister Matz nam meteen actie. Ze vroeg corrigerende maatregelen om een einde te maken aan de problemen waar abonnees mee werden geconfronteerd en nodigde Digi uit voor een gesprek.